Soms niet zo smakelijk eten....

Gepubliceerd op 29 april 2024 om 15:02

   Ik geloof niet dat ik, sinds onze komst naar India, iets heb gegeten dat niet lekker was. Natuurlijk, sommige dingen smaken beter dan andere, dat is normaal. Maar tóch gaat het soms mis met het eten. En in Coimbatore zelfs bij twee van de drie avondmaaltijden.

   De eerste avond aten we in het TemptAsian Multicuisine restaurant van het Hotel Park Elanza, waar we verbleven. Simon wilde nasi goreng bestellen, maar dat was niet beschikbaar. Bami goreng dan? Nee, ook niet beschikbaar. Weer een ander alternatief was er ook niet. Toen koos hij maar fish-and-chips.

   Er staan steeds weer verrassende dingen op het menu, en ik heb de neiging regelmatig wat nieuws te proberen. Zo ook deze keer. Het klonk namelijk heerlijk: Paneer malai kofte. Dumplings gevuld met paneer (Indiase zachte kaas) en cashewnoten in een rijke saus met cashew. Ik nam er een knoflook-naan bij.

   Niet veel later kwam de ober met een soort van caprese, maar dan op z'n Indiaas. Met gegrillde plakken paneer, afgewisseld met gegrillde paprika. En een klein bakje pittige saus om er zelf overheen te doen. Zowel Simon als ik kregen het opgeschept. We dachten nog: "Oh, is dit een gratis voorafje?" en begonnen te eten. Maar er knaagde iets. Het zou toch niet mijn hoofdgerecht zijn? 

   Toen ik later alleen nog maar een Naan kreeg, en Simon zijn fish-and-chips, was het wel duidelijk. We hebben die dag heerlijk gegeten, en ik geef toe dat ik toch wel wat ben aangekomen sinds we hier zijn. Een beetje minder eten op een dag kan ik dus wel lijden. Maar toch minpunten voor het restaurant.

Wat ik bestelde.

Wat ik verwachtte te krijgen.

Maar wat we kregen leek hierop.

   Twee dagen later gingen we naar een Chinees restaurant, Simon's lievelingseten, hoewel de Chinees hier vaak wat anders smaakt, en in ieder geval pittiger is, dan in Nederland. Simon bestelde Chow Mein, omdat hij dat in Nederland nooit kan krijgen, en ik bestelde een vegetarische Thaise rode curry met rijst. Ze hadden zelfs varkensvlees, een rariteit hier, dus Simon was helemaal blij.

   Na zo'n twintig minuten kwam zijn Chow Mein, en in de verwachting dat mijn curry ook wel snel zou komen, begon hij maar te eten. Zonde om je maaltijd koud te laten worden, niet? Maar mijn eten kwam niet. Wel kwam een andere ober vragen of alles naar wens was. "Nou, nee, want ik zit hier in mijn eentje te eten." O, en wat was er dan besteld? Hij zocht het op in zijn app, en zag de thai red curry staan.

   Weer vijf minuten later kwam onze eerste serveerster terug: Vegetarische Thaise rode curry was niet beschikbaal. Of ik wat anders uit kon kiezen.  Dat maar gedaan, want je wilt toch eten. Maar binnen een paar minuten was ze terug: Er was toch rode curry. Ik kreeg een grote bak met rijst, en een grote kom curry. Ik keek er naar, en vroeg voor de zekerheid og hij wel vegetarisch was. "Jaja, vegetarisch," zei ze, en begon door de curry te roeren. En ze schepte zo stukken kipfilet naar boven.

   De curry werd terug naar de keuken gebracht. Ik zou zó de vegetarische variant krijgen. En inderdaad, niet veel later kwam ze terug met de curry. Simon en ik vertrouwden het eigenlijk niet. Ze zullen toch niet de kip eruit gevist hebben en het vervolgens als vegetarisch weer teruggebracht. Ik schepte op, en de eerste schep leek vleesvrij, zelfs na flink roeren. Maar ik at met een flinke dosis achterdocht, en inderdaad: bij de tweede schep die ik op mijn bord lepelde, kwamen er stukjes kip mee. Dus toch!

   Ik word er nu nog boos over. Zo kun je toch niet met je gasten omgaan! We zijn ook bijzonder boos naar de manager gestapt, die zeer nederig zijn excuses aanbood. Vervolgens wilden we afrekenen, maar dan niet de gewraakte curry betalen. Maar dat werd ook met buigingen weggewuifd. Uiteindelijk heeft Simon dus heerlijke Chow Mein voor niks gegeten en hebben we gratis water gedronken.

   Simon heeft een vernietigende recensie op google maps geplaatst.  We kunnen ons niet voorstellen dat ze dit in Nederland bij een Chinees zouden doen.  Maarja, hier was de manager en waarschijnlijk het keukenpersoneel dan ook Indiaas. Bij de bediening lag de fout niet: zij hebben het goed opgeschreven en doorgegeven. Maar ik moest wederom met een lege maag naar bed...... ;-)

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.